środa, 29 maja 2013

SŁODKOŚCI NA DZIŚ - Ciasto zwane tulipanem



Niby jedno, a jednak cztery. Ciasto w stylu babkowym, lecz nie jest suche. Samo przygotowanie zabiera zdecydowanie mniej czasu, niż pieczenie. Każdy ma szansę znaleźć w nim swój ulubiony smak. Dla mnie najlepszy to makowy i kisielowy. Ciekawe jaki będzie Twój? :)







SKŁADNIKI:

- 1 kostka masła
- 1 1/2 szklanki cukru
- 2 szklanki mąki
- 6 jajek
- 6 łyżek oleju
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 cukier waniliowy
- 1/2 szklanki maku
- 1 kisiel czerwony (np. truskawkowy)
- 1 łyżka kakao












PRZYGOTOWANIE:

Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym, dodając po jednym żółtku i dosypując stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Do tak przygotowanej masy dodajemy olej po jednej łyżce i dobrze mieszamy. Na końcu dokładamy pianę ubitą z białek i delikatnie łączymy z ciastem. Następnie masę dzielimy na 4 równe części. Pierwsza pozostaje jasna, do drugiej dodajemy kakao, do trzeciej mak, a do ostatniej kisiel i dokładnie mieszamy. Ciasto przekładamy łyżką do wyłożonej papierem do pieczenia formy, tak by te same kolory w większości nie stykały się ze sobą. Najlepiej to pokazują poniższe zdjęcia. Pieczemy 30 minut w temperaturze 150 stopni C i kolejne 30 minut 160 stopniach C. Tryb góra-dół.


16 komentarzy:

  1. te ciasto to smak mojego dzieciństwa:) uniwersalne do dziś:) pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyglądają te keksy z ciasta,pyszny tulipan,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda niesamowicie! pierwszy raz takie widzę, zrobię na 100% bo własnie tak się rozglądam po kuchni ale dupa..nie mam jajek:( zapraszam na coś słonego- anielskie candy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może się uda po następnych zakupach :) dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  4. Ciasto wygląda smakowicie, aż chce się je od razu upiec i jeszcze szybciej zjeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Myślę, że w tej ostatniej kwestii mogę coś zaradzić :)

      Usuń
  5. To prawda, jest pyszne i zawsze się udaje. Robię podobne, trzy kolory :) Pozdrawiam. Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że u Ciebie pojawił się dzisiaj smakołyk Sernikowy Domek Baby Jagi znany u mnie w domu po prostu jako trójkąt :) A ja się właśnie do niego powoli przymierzam :)

      Usuń
  6. Ciasto na pewno jest pyszne, a do tego świetnie wygląda, narobiłaś mi apetytu nie. Pozostaje mi je upiec i spróbować tego smakołyku. Dziękuję za odwiedziny u mnie i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) tak to już jest z tymi blogami kulinarnymi narobią smaku i zagonią do kuchni ;)

      Usuń
  7. Witaj. Wyróżniłam Twój Blog w konkursie Liebster Blog. Po więcej informacji zapraszam na Swojego Bloga lub bezpośrednio pod linkiem http://mkgotuje.blogspot.com/2013/06/nominacja-do-liebster-blog.html

    A ciasto wygląda rewelacyjne...robię podobne o nazwie żołądkowiec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa żołądkowiec trochę przeraża ;) widziałam, że robisz je z trzech smaków. Polecam Ci dodać czwarty kisielowy - jest przepyszny :)

      Usuń
  8. pieknie tu smacznie tu i kolorowo tu:)

    OdpowiedzUsuń