niedziela, 27 grudnia 2015

SERNIK nie tylko od święta





Gdy pierwszy raz spróbowałam tego sernika, u moich przyszłych jeszcze wtedy Teściów, od razu bardzo mi zasmakowało. Ciasto jest zbite, wilgotne, to nie jest sernik z tych puszystych, jakby piankowych, których zdecydowanie nie lubię. Sernik zasmakował mi nie dlatego, że to po prostu bardzo dobre ciasto. Również dlatego, że smakuje praktycznie idealnie, tak jak sernik mojej nieżyjącej już Babci, które uwielbiałam. Wiadomo smaki dzieciństwa pozostają nam w głowie na zawsze i wywołują wiele pozytywnych wspomnień. Przejęłam w tym roku przepis od Mamy mojego Męża i zaserwowałam sernik rodzinie, którą gościliśmy na święta. 







SKŁADNIKI - MASA SEROWA:


- ser śmietankowy lub ser tzw. na sernik w kubeczku (1,5 kg)
- 8 jajek
- 1 i 1/4 szklanki cukru
- 2 cukry waniliowe
- 1 szklanka mleka
- 2 budynie śmietankowe
- aromat cytrynowy i pomarańczowy


Jajka miksujemy z cukrem, cukrem waniliowym. Dodajemy ser, szklankę mleka, budynie śmietankowe i na koniec aromaty cytrynowy i pomarańczowy. Ilość aromatu najlepiej dostosować do swojego smaku po pierwszym czy drugim upieczeniu tego ciasta. Według mnie można dodać łyżeczkę aromatu cytrynowego i pomarańczowego. Na pewno podzielę się z Wami w komentarzu pod tym postem dalszymi uwagami odnośnie ilości aromatów, gdy dojdę do nowym wniosków. 


Jeżeli macie w pobliżu swojego miejsca zamieszkania sklep Intermarche, to Mama mojego męża poleca wykorzystać do tego sernika ser pacynka - 6 sztuk.



SKŁADNIKI - SPÓD SERNIKA:


- 2 jajka
- 0,5 szklanki cukru
- 0,5 kostki margaryny
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 szklanka mąki


Cukier  miksujemy z jajkami. Mąkę przesiewamy i mieszamy z proszkiem do pieczenia. Do cukru i jajek dodajemy po stopniowo trochę margaryny, trochę mąki i znów trochę margaryny i trochę mąki i na koniec resztę mąki. Ciasto będzie dosyć gęste. Jeżeli byłoby zbyt gęste, to ewentualnie można dodać 2-3 łyżki mleka, ale w moim przypadku nie było takiej potrzeby. Standardową prostokątną foremkę do ciasta smarujemy margaryną i wykładamy papierem do pieczenie. Do tak przygotowanej foremki wykładamy ciasto i rozprowadzamy równomiernie. 


Następnie do formy przelewamy gotową masę serową i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 150 stopni C. Po włożeniu zwiększamy temperaturę do 170-180 stopni C i pieczemy 1 godzinę. Sposób pieczenia trzeba jednak dostosować do własnego piekarnika, bo nie zawsze będzie to godzina, ja piekłam np. o 15 minut dłużej, po włożeniu ciasta zwiększyłam go 170 stopni C, a po godzinie do 180 stopni C. Za parę dni będę piekła ten sernik ponownie i mam zamiar spróbować zwiększyć od razu po włożeniu ciasta do 180 C.


















Mam nadzieję, że spędziliście w te święta cudowne chwile w rodzinnych gronie. A już dziś życzę Wam szampańskiej zabawy sylwestrowej i pomyślności w Nowym 2016 Roku.


Ania


7 komentarzy:

  1. Taki ciężki,zbity sernik jest najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis na aromatyczne święta :) Szczęśliwego nowego roku :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały serniczek, właśnie go zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękne :) aż zachciało mi się świąt w środku lata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale narobiłaś mi smaka! Super przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam :) na sernik zawsze jest pora :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie https://www.facebook.com/ciastovelove/

    OdpowiedzUsuń